Hästlängtan

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Marianne - 23 juli 2010 18:56

Puh, jag har legat i sista veckan. Städat stallet med god hjälp från Åsa och Gunilla. Måla, måla måla...vartenda år samma visa. Hästar har visst ingen känsla för det där med inredning. Allt är till för att klia sig på, vässa tänderna, slicka och slabba och kanske sparka till här och där. I år bestämde jag mig för att satsa på omålning av alla galler - HÄSTGÖRA i all dess bemärkelse. Blä nu är jag trött på penslar och färg.

Folke min härliga getabock blir utan box nu till hösten, planen var att inte släppa in honom i box efter städningen - utan han skall ha hage och hus. Hage ja, den har vi hållt på med nu ett tag. Grejen är den att Folke inte går att stängsla in. Mmm jag vet det är en get och en precis sådan som jag alltid drömt om, stor och vit med tjusiga horn och jättego och jättebesvärlig! Och ja han skulle få gå lös här på gården och gjorde så under sin uppväxt, och det var ju dumt, för nu förstååår inte Folke vad stängsel, staket, fårnät, el är till för, skiten står ju bara ivägen och det är superlätt att klättra över, krypa under, ta hornen och flänga bort hela kalaset med. Sen kan man äta ALLT, allt som matte bryr sig sådär särkilt mkt om. Gnaga ner buskarna ända till roten och äta varenda blomknopp, mm smakens. Jag tänkte om, planen var att skaffa en kompis den dagen Folke gick att stänga in i en hage. Inte 2 getter på altanen! Men jag tänkte om och fann två små damer i Horred som ville flytta. Kanske damer som är i hagen håller Folke i hagen!!! Så så bidde det, har stänglat och fixat och håller på att bygga hus och ta i trä nu finns här 3 getter och de har alla varit i sin än så länge lillla hage ända sen i tisdagskväll. Jag hoppas sååå att det skall fungera, annars får damerna åka tillbaka igen, men det vill vi inte jag och Folke för de är båda hemskt små och söta och getter är ju jättehärliga måste jag säga. Kanske en riktig getfarm skulle vara nåt...  

    

Ovido - Quiz & Flashcards