Hästlängtan

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Marianne - 13 mars 2013 13:31

...heter det och det är naturligtvis sant. Vid årsskiftet flyttade liten Tuva in här. Inte så liten men hemskt näpen och feminin, så rar och fin, rena rama prinsessan. En prinsessa på ärten.Det är Maria som har skaffat sig en Tuva i sina bästa år (både Marias och Tuvas år då vill jag påpeka). En feminin fux, kanske nån kan räkna ut resten.

 

2013 startade som sagt med en hel del nytt bl. a Tuva. Hästarna här som levt sitt stabila lugna liv väcktes till liv kan man väl säga! De fick delas på i hagarna eftersom Solidago fortfarande är hingst. Mmmm en hingst tyckte Tuva och två egna vallackar i min hage, det väckte nog allt hormonerna till liv. Tuva brunstar så ofta det bara är möjligt och så kraftfullt så att ingen skall gå miste om saken! Tuva är som Velevanten dvs fux och rädd att bli ensammen i stallet eller i hagen eller nånstans där emellan! Så nu ljuder höga gnägg över nejden då Velevanten är ur hagen eller nån annan med för den delen. Velevanten har i vanlig ordning tagit sig an nykomlingen men så fort han är med mig ja då säger Rednex att han minsann kanske inte är så kastrerad som somliga tror. Hingst är jag allt i själ och hjärta och jag är väldigt snygg. Det ligger pondus i mina extra kilon och livserfarenhet. Liten, jag, nej det är allt en synvilla, se på mig du lilla Tuva, här har du en riktig hingst! Och Tuva hon tjuter och piper.Vilken hingst om helst duger bra, på den punkten är jag ej kräsen! Ja vad tror ni då händer med den riktige hingsten? Jo nu när Bellis då flyttade härifrån så blev det som så att Belladonna och Solidago går i en hage, två små som till en början såg ut som hjälp, vem bestämmer nu då?!! Livrädda stod de och tryckte ihop i ett hörn av hagen. Men nu, nu är det så att säga föräldrafritt! Och det är två tonåringar vi pratar om. En tjej som spelar svåråtkomlig, tuff och cool och en kille som kör moppen på bakhjulet och funderar på var han skall pierca sig och vilket namn han skall tatuera in, Belladonna, Tuva eller den där förkortningen  YOLO (you only live once). Testosteronet är ett faktum och vårkänslor likaså. Tuva hon trivs nog riktigt fint, hon lever ut liksom och hon är en äkta rödhätta. Ena dagen skitsur andra dagen vän som en skör blomma. Eller skall jag kanske ändra det till ena sekunden...Velevanten mäktar med men jag är riktigt stolt över honom som ändå tar det förhållandevis lugnt, tänk om detta hänt för 10 år sen då hade inte en hage här varit hel! Rednex han är pigg som en mört . Solidago stressar upp sig och kastrering känns verkligen alltmer aktuellt och Belladonna är av med morsan och hon har dessutom fått skor, unga damen. Vet inte om det var så käckt, för nu jädrar i min låda, nu ändrade sig framåtbjudningen kan man väl säga! Det får bli ett eget inlägg så småningom.


Det är fel att säga att Tuva stjälpt oss men nog är det sant att en liten Tuva kan göra stor skillnad!

   

Skapa flashcards