Hästlängtan

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Marianne - 19 september 2012 14:25

Puh, den här "rehabiliteringen" efter operation går långsammare än vad jag tänkt mig.... kändes som jag höll på att spricka efter gårdgens lilla shoppingtur, det var visst för mkt att stå och gå, bära och komma i och ur bilen, fick ligga raklång på soffan resten av kvällen... Men men dagarna går och sakta men säkert vågar jag påbörja planeringen av hösten. Tänkte börja med att ladda för en sadelns dag, lördagen den 20 oktober. En clinic med Lisa Axelsson som varit här nu några gånger och hållt i både sadelföreläsning men även hantverksgrejerna tygelkurs och mecatekurs! Det var ett tag sen nu som just sadelclinicen var, dags att fräscha upp kunskaperna?! Denna gången är det tänkt att efter teori och praktiska övningar med deltagarnas medtagna sadlar, faktiskt i praktiken få se en sadelutprovning på en riktig häst =) Kanske det blir på min lilla Belladonna, en unghäst, hur bör man resonera, eller kanske på nån annan...Men dagarna närmar sig med stormsteg att jag faktiskt behöver Belladonnas första sadel!!! Och den ska ju ligga bra från början så att inte några tråkiga associationer med ridning och ont i ryggen uppstår. Sen blir det väl till att byta sadel allteftersom hon växer och då kan det ju vara riktigt bra att ha koll hur sadeln bäst skall ligga. Men sen är det ju även så att jag skall hamna bra i sadeln dessutom, ja det är inte lätt det här! Men det är ju kul!

 

Sadeln under lupp alltså. Det är också tänkt att det skall finnas utrymme för tre ekipage att ta med egen häst och sadel/sadlar för utprovning, kontroll, hjälp och råd! Är du intresserad hör av dig på en gång, det kommer bara att kosta 500 kr och då ingår kostnaden för själva clinicen! Ett tillfälle alltså. Självklart får du testa uppsuttet i paddocken. Och under clinicen får du låna hage eller box till hästen.


Ja, mer information kommer på Hästlängtans hemsida, www.hastlangtan.se, nu måste jag åka och hämta Lukas!

Ovido - Quiz & Flashcards