Hästlängtan

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Marianne - 14 maj 2012 14:13

Puh, nu har jag nääässtan kommit ikapp med alla mail som skall besvaras, papper som skall sorteras och uppdaterat hemsidan www.hastlangtan.se. Alltså nuförtiden är det ju fantastiskt vad informationen flödar åt alla håll och så många möjligheter att hålla kontakt med omvärlden. Men ibland blir det ju bara för mkt, känns som man gladeligen skulle kunna ägna större delen av dagen framför en skärm av endera sorten bara för att "hänga med". Och det går ju inte när det är så mycket annat som skall skötas och annat man vill göra.


Jag vill t ex själv vara med på tygelkursen vi skall ha den 3 juni! Kul att själv kunna skapa sina egna grejer tycker jag, hantverk för hästfolk, lite mer känsla då! Läs om kursen här>
Mina tyglar skall vara svarta, men hakarna är jag osäker på, jag gillar modellen på de mässingsfärgade men vill egentligen hellre ha silver...såhär ska de alltså bli och Lisa som skall hålla i kursen menar att det är ganska lätt att lära sig!
   
Sedan tänker jag redan på hur mycket annat man skulle kunna tillverka med denna fläta som bas. Hundkoppel, halsband kanske, grimskaft....getkoppel!!! Men nä, det skulle Folke bara äta upp, om det var gjort i läder.


Förbaskade getter de är på rymningshumör nu igen och jag vet INTE var de kommer ut. De två små går väl an, de gör ingen förnär men när Folke kommer farandes ja då får man hålla i hatten! Han kommer som en virvelvind och drar snabbt över varenda ställe han vet innehåller någor gott. Hönsmaten, hästkrubbor och gud förbjude om han kommer in på logen, då ligger alla fodertunnor burkar och säckar hej vilt över golvet! Sedan rabatterna, tulpaner, blommor, vinbärsbuskar och överhuvudtaget sådant matte tycker säärskilt mkt om det mals raka vägen ner i gapet på denna min galna älskade getabock!


En annan otroligt spännande begivenhet här i huset just nu är äggkläckningsapparaturen! Den är nämligen full utav just ägg. Imorse lyste jag dem, i princip alla visade redan tecken på att vara befruktade, såå nu är det till att vända på ägg och kolla temperatur och futktighet och vääääänta!  


Skapa flashcards