Hästlängtan

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Marianne - 7 november 2011 09:14

Ja så har då Alla helgons helg passerat. Jag läste på lite om denna högtid då jag finner det rätt förvirrande, alla helgons dag, allhelgonadagen, halloween, vilken är när och när är var och varför och vad firas?!! Blev inte jätteklokare, insåg att det även finns en själarnas dag...2 november tror jag efter allhelgonadagen 1 november, ändå tänds ljus på våra gravar på alla helgons dag i lördags...


Här tänder iallafall jag ljus på våra små oansenliga gravar som dessvärre blir fler och fler. För varje ljus ägnar jag en tanke till var och en av de gynnare jag haft förmånen att ha i mitt liv. Min katt alldeles speciella Olfina, vår schäfer-vän Remus, vår första fantastiska tupp Cesar, Ask den döve lille katten, Griselisa eller Piggy vår rara lilla gris, Cindie som jag egentligen skulle haft ett föl efter, några speciella hönor och nu sist lilla ankan som räven tog. Inte utan att det blir lite stämning när alla de små ljusen glimmar här runt på gården, fint och lite sorgligt.  


Desto sorgligare blev helgen på söndagen då en av alla dessa fantastiska hästar som verkligen gör allt för oss omkom mitt under tävling. Hickstead - hela hästvärlden tänker säkert på dig dessa dagar. Och jag tänker åter på att verkligen uppskatta livet och dem vi har hos oss här - det kan gå så fort så är allt över...


Skapa flashcards