Hästlängtan

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Marianne - 17 oktober 2011 12:29

I lördags var det då dags att bege sig till clinicen med Karin Petersson. Belladonna är mkt lik sin mor så trots att lastningen annars är helt problemfri var den denna morgon mer åt det tveksamma hållet. Hon precis som Bellis, la in backen helt enkelt...visst kände hon att nåt var på gång men det löste sig snabbt och vi kom iväg, något sena dock. Väl framme visade Belladonna nya sidor av sig själv. Att hon är hemskt pratglad t ex, hon gnäggade och gnäggade. Tyckte nog hästgänget som var där samt hästarna i hagarna runtomkring var totalt osociala som inte svarade..på hela dagen... Dragon, Anna Cinthios åring som också är en PRE-korsning var iallafall bussig och bjöd på ett gnägg på sluttampen. Sedan hade vi en liten show då vi skulle demonstrera vår circling game, Belladonna flög i luften och stegrade sig riktigt rejält, massa energi och tosserier vilket hon minsann inte visat här hemma! Men på det hela taget gick det ju fantastiskt bra och jag är så lycklig över denna min häst, jag tycker hon är skitkul att jobba med och det är så underbart härligt med en ung, livfull, positiv häst. Att följa utvecklingen, att  ha varit med från födseln och känna den relationen man trots allt har bara tack vare det och att framtiden finns där! Jämfört när jag skaffade Velevanten för, tja, 17-18 år sedan, och inte hade alls lika mkt kunskap och erfarenhet som nu så hoppas jag ju att jag inte skall behöva ta så stora omvägar och göra så mkt "fel", nu har jag en röd tråd framför mig och massor utav läxor som Velevanten och andra lärt mig noga.


 Jenny, min fantastiska "stallälva" var med och hon gillar att fotgrafera! Därav bilder, TACK JENNY för hjälpen både i lördags och alla alla andra dagar, du är verkligen guld värd  

                    Karin Petersson är tvåstjärnig Parelli instruktör, mer om henne på hennes hemsida http://www.two-t.nu Här är en film med Karin!


Skapa flashcards