Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Uppdatering...

Av Marianne - 10 oktober 2011 10:43

Ja det var länge sen jag skrev nåt här...hösten har verkligen hunnit komma och mkt vatten rinner under broarna! Det har varit en månad i "Arnikas" tecken för mig, vad hade man gjort utan arnika - skademedelet nummer 1! Känner mig snart som en missbrukare, arnikatinkur, arnikaliniment, arnikaomslag, homeopatisk arnika för invärtes bruk, arnikasalva... Massor av små blessyrer på både stora och små men själv tycker jag verkligen att det varit riktigt synd om mig i några veckor...det började med att Bellis helt oförhappandes från ingenstans utan förvarning bet mig i armen när jag skulle till att spänna sadelgjorden. Under alla åååår med hästar, jobb med hästar, möte med hästar har jag klarat mig från att bli biten! Det gick så j-vla fort, men guuud vad ont det gjorde   Hon verkligen BET mig! Så jag släppte allt, vacklade in i min sadelkammare och tog fram allt vad arnika hette, rikitigt såg hur armen svullnade upp, på med arnika och sen ut för den där lilla skritturen jag hade planerat. Jo hästen stod kvar på samma fläck på gårdsplanen där jag släppt henne och såg äkta skamsen ut... Under natten fortsatte jag min arnikabehandling samt kyla osv och visst armen blev rejält svullen men inte så öm, nu tre veckor senare återstår dock en märklig knöl på armen som jag ämnar få undersökt i veckan, har liksom ingen känsel just på där... Med svullen arm begav jag mig till dumma dumma tandläkaren som absolut ville operera bort en visdomstand...trodde i min enfald att det skulle vara lätt gjort men se här blev man uppskuren och ihopsydd åt alla håll, svullen i munnnen och med halva käken ur led vände jag mig till min kära arnika, nu då homeopatiskt invärtes...för att skynda på läkeförloppet. Jag skall skriva ett helt inlägg om arnika nån dag för det är verkligen fantastiskt speciellt om man har det hemma och kan ta det direkt när skadan är skedd på både sig själv, hästar, hundar, katter och inte minst barn. Lukas kommer numer alltid och ber om arnika när han slagit sig så tårarna sprutar, ibland blir det inte ens ett ynka blåmärke efteråt!!


Nu hoppas jag slippa att ha ont mer. Känns riktigt bra med alla hästarna, för dagordning över vad som har gjorts. Bellis har satts igång rigoröst, skrittats och sista veckan en och annan liten travsnutt. I helgen var jag ute en timme med Belladonna på släp, mkt bra för Belladonna som gärna släpar benen efter sig, för det gör INTE Bellis, hon ångar på, skritt i friiiskt tempo! Till helgen bär det av på vår första clinic Belladonna och jag, med Karin Petersson, Parelli såklart. Ska bli så spännande att se hur min lilla dam kommer att bete sig! Här hemma går det ju jättebra det mesta. 
Lille Solidago börjar visa att han är en liten hingst, det skall vara närkamp och dras i grimmor, stegras och tjuvnypas. Han står i sin alldeles egna box över hela natten nu och leds själv till hagen på morgon och väntar så snällt och lugnt på mamma. 

   
Lilla Snuva drar sig inte för att kolla läget i hästhagen, kattungar har ju ett självförtroende som få =D

       Växer det gör hon och krukväxterna...nä de har jag plockat bort från fönstren, oorkar inte sopa jord var dag!        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Ovido - Quiz & Flashcards