Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Snuuva

Av Marianne - 1 september 2011 13:18

så skall hon heta, lilla kattungen. En liten tjej är det och in har hon fått flytta. Hösten är här, kallt och ruggigt för en liten liten snuvig parvel, så det gick inte att ha henne på höloftet! Nu har hon nyst och snorat och ätit och sovit och ätit och nyst. lärt sig gå på låda, bli buren på de mest obarmhärtigaste vis av en pojk på 4 1/2...hittat huvudkudde att sova på om natten och mattes knä framför TVn. Och igenom alla dessa nya erfarenheter har lilla lilla Snuuva kurrat oavbrutet. I högan sky har hon kurrat. Idag när hon verkar betydligt friskare och börjar leka kurrar hon vidare, medans hon leker alldeles för sig själv! Väääldigt trevlig katt, så nu är hösten räddad. Lukas skrattar så han kiknar när hon skuttar och fångar papperstussar. Det smittar, plötsligt blir livet inomhus riktigt kul.

      Inga behandlingar idag! Eftersom vädret äntligen vart strålande efter allt regn, tog jag en riktigt lång promenad med Belladonna vid hand och Valle lös och ledig. Hon är så duktig min Belladonna, detta var första riktigt långa promenaden bort från hem, hästkompisar och ut i ovissheten förbi kossor, traktorer, brevlådor och annat märkligt! Men som en hund traskade hon vid min sida, blev endast otålig då vi träffade på Anne och blev pratandes en stund. Det var förstås trist att stå still! Ikväll blir det en liten skrittur på Bellis, jag red en minisväng igår. Nu är planerna ändrade, man blir expert på att ändra planer när man håller på med hästar för det blir visst sällan som man tänkt sig. Velevanten skall "rehabiliteras", dvs lång vila nu med medikamenten, akupunktur och en stor dos kärlek för att lååångsamt sättas igång igen kanske i oktober, november. Höger fram är det som spökar och det verkar vara senfäste , sena precis under framknäet. Så då tänkte jag komma ut lite försiktigt på Bellis istället, så jag sen kan ta med Belladonna på släp ut i skog och mark.


Nu ägnas återstoden av eftermiddagen till min nya laptop!!! Japp, har haft den nu några dagar och jisses vad mkt jobb det är att byta dator!!! Program skall installeras, mail och en massa filer. Så är det ju en hel del nya finesser som man skall lära känna. Men guuud så skönt, en ny fräsch, snabb och effektiv och alldeles bara min dator. Routern igång så nu behöver vi inte slåss härhemma om tillgång till den uppkopplade världen. Skype visade sig redan vara installerat och hux flux kunde jag både prata och se Tina, min älskade väninna i Italien. Lukas var med och störde samtalet förstås men han blev djupt förundrad över att man kunde prata med nån inne i datorn. Han sa hallå flera gånger, högt och tydligt och såg helt chockad ut när människan på datorn svarade honom...det är ju faktiskt nästan kusligt om man tänker på det med all denna fantastiska teknik. Nyheter far som en löpeld över världen, allt är plötsligt nära ändå så långt borta, umgänge sker mer och mer över nätet och datorn tar mer och mer av ens tid...det var nog tur jag tog min promenad, för nu lär jag fastna här i den virtuella världen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Ovido - Quiz & Flashcards