Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Berörd och chockad...

Av Marianne - 29 augusti 2011 18:01

när jag igår fann att Razonado MAC, sveriges kanske mest lovand PRE-hingst, fadern till mitt lilla hingstföl, verkligen är död, dog av blixtnedslag i hagen. Bara sådär. Usch, jag blev verkligen alldeles kall och efter att ha läst Saras inlägg på sin blogg, http://pepinopre.bloggplatsen.se/ kunde man ju inte annat än gråta. Sätter verkligen perspektiv på tillvaron. Förändringar kommer plötsligt, oväntat, ingenting är säkert, ingenting blir riktigt som man tänkt sig. Allt kan hända precis när som helst. Dessto viktigare att verkligen ta vara på dagen och dem man har omkring sig. Min lille Solidago som jag tycker är lik sin far i mångt och mkt har redan dragit intresse till sig från flera håll pga sin härstamning. Razonado MAC var verkligen ngt speciellt. Och jag har verkligen inte bestämt om jag skall sälja eller inte. Tycke uppstod på en gång. Ett hingstföl blev det, skimmel dessutom precis som jag hade tänkt mig och med ett fullkomligt gudomligt temperament och fantastisk fin och trevlig utstrålning. Nu efter det här känns det än svårare att tänka sig att sälja...

     

Förra veckan kom två balvagnar med hö, lastades av, staplades, tja som vanligt. Nästa kväll hördes ett fasligt liv från de balarna. Ett litet svart huvud stack fram...köp hö och få en gudomlig kattunge på köpet!! För det var det och Lukas som muttrat om svart katt eller svart kanin, viktigt det där med svart, utbrast förstås -där är den ju, min kattunge!! Vad gör man?!! Skulle ju inte ha fler djur, så kommer en sån här godisbit. Lukas är en riktitg djurmagnet så visst kom väl lilla kissen fram till honom, följer med honom och är bara sådär alltför mysig, kurrar i högan sky. Ja herregud alla dessa djur, det är trots allt en riktig förmån att få ha dem omkring sig, den ena sötare än den andra! Och som sagt ibland får man kanske ta emot det som kommer till en och njuta av livet här och nu.

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Ovido - Quiz & Flashcards