Hästlängtan

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Marianne - 4 juli 2011 08:37

Så har de anlänt! Annika i Istorp ringde igår angående 4 ällingar som behövde flytta! Var ju och kikade på alla hennes fjäderfän för en tid sen då jag bestämt att skaffa livs levande badankor, mignon-ankor. Då hade hon alldeles nykläckta sådana under en värmelampa, alltså nåt sötare har jag då aldrig sett!!! Nu var det dags att släppa in dem till de vuxna ankorna men se de föll inte dem i smaken så de små stackarna blidde hackade på. Meningen var förstås att jag skulle köpa ankor när de blivit lite större....men samtidigt vet jag att jag lovade mig själv för länge sen att bara ta mig an djur som är små. Mycket enklare att forma dem då och så vet man vad som har hänt och har sig själv att skylla om nåt går snett. Så ödet lade tingen till rätta och jag for iväg på studs och inhämtade fyra nya kamrater, 3-4 veckor gamla, bedåååårande, sööööta, ljuuuvliga, mjuuuka, goa...se själva!

         

Ovido - Quiz & Flashcards