Hästlängtan

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Marianne - 16 juni 2011 14:04

Strax skall jag hämta hem ett par hästar från beteshagen allra längst bort. Där har de gått och ätit och haft det bra de senaste veckorna. Ridning står på tapeten, Velevanten och jag ligger i för att komma i god form igen...det gick riktigt riktigt bra tills i fredags då han var lite halt på vägen tillbaks till hagen. I lördags kom Åsa och Matteus på besök och vi red ut en sväng, även då lite stelt och stappligt stundtals så jag är spänd på att se läget idag efter några dagars vila. Hoppas hoppas hoppas att det bara är en övergångsfas, han är ändå 20 min härlige Velevante och vi har allt slarvat för länge med kontinuerlig träning nu. Så blir det lite umgänge med ettårsdamerna och lille Solidago. Han lär sig att stå uppbunden, bli ledd, grimma av grimma på, lyfta fötter, borstas, sprayas, pillas med och han är gudago, en riktig myspelle. Lugn och väääldigt sällskaplig och när han springer omkring syns hans mkt trevliga gångarter, så taktmässig och fin," galopp ombyten med gest"! Kycklingarna är utsläppta på vinst och förlust! De har överlevt katterna och Valle i ett par dygn nu. De är rejält frigående kan man säga mina höns. En björkstam hänger i taket i stallet och nu har jag byggt på med lite pinnar längre ned så att de små hittar upp de med och det går toppen. Idag öpnnade jag dörren på vid gavel så nu är det bara att traska som man vill här i världen. Jag tog en kopp kaffe på bänken utanför stallet och de är så söta mina gynnare kommer kilandes i full karriär allihop, dvs stallkatterna, grisen, hunden såklart, tuppen, hönan och alla de små kycklingarna i en salig röra runt mig, synd att man inte har ro med fler koppar kaffe på bänken...det är ju en lisa för själen! Några bilder på Solidgo!

     

Skapa flashcards