Hästlängtan

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Marianne - 19 maj 2011 11:25

Ha så ska den då säljas min gamle trotjänare, suck! Många vattentankar har den släpat till hästarna om sommrarna, harvat ängarna och skottat undan snön på vintern mm mm. Alla har vi fått plats innuti, jag, min hund Valle, min lille son och eventuellt en eller annan katt eller glada besökare som vill åka traktor på landsbygden. Alla har vi uppskattat en liten färd med min pärla! Startat har den alltid (nästan)!! Ren och fräsch har den aldrig varit, färgen är åt det roströda hållet och däcken mår bra av att pumpas ibland har jag märkt, då går den lite fortare!!!

Men nu, nu har vi beslutat att vår fyrhjuling får ta över Zetorns sysslor...och jag hoppas denne godhjärtade samarbetsvilliga gårdskamrat finner ett nytt varmt hem där han kan känna sig behövd och kanske bli lite mer ompysslad! Än så länge har han en hel del mer att ge! Med följer snökedjor så han kan ta sig fram ordentligt och ett plogblad om än med en och annan buckla.


Hem viktigare än priset tycker jag...

men för att han inte skall hamna i fel händer vill vi ha minst 8 000 kr!

Älskad - kommer att bli saknad  

     

Ovido - Quiz & Flashcards