Hästlängtan

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Marianne - 8 maj 2011 00:05

Ja nu sitter jag här och funderar över om jag skall vaka eller inte vaka inatt. Romera låg ner på lite annorlunda vis vid kvällsfodringen...allt verkar redo, endast vaxproppar saknas. Idag har hon varit väldans kärvänlig och ja, lite annorlunda på nåt vis. Så nu börjar det pirra i magen, det är verkligen nära och ändå känns det så avlägset. Skulle gärna se att hon fick klämt ur sig litet föl nu för attans så stor och tung hon är, svullen under magen och trött verkar hon vara. Från ingenstans kom massa äckliga flugor som bara parkerar på hennes juver och suger blod å inte vågar jag ta på nåt flugmedel nu!! Men som sagt inga vaxproppar, kanske det ändå dröjer några dagar iallafall...hmm, sova eller inte?!


Här, några bilder från ett par dagar sen...på väg till gräääs!!  

Pimpinella     Konstigt att kameran alltid är så intressant, blidde närbild på Lilla Livet!      Lukas.   Belladonna betar.

Fann till min förtjusning en stor vacker husspindel i badrummet igår! Kanske är jag lite annorlunda än de flesta då jag är ganska förtjust i spindlar! Tog en fin bild och hade inte hjärta att slänga ut stackarn, tror de bringar lite tur med sig spindlarna, håller undan flugor om inte annat. Synd bara att spindelnät är så skräpigt...titta så fin!!

    Nja, jag väntar nog en halvtimma till, kollar till Romera och verkar allt lugnt blir det sängen  

Ovido - Quiz & Flashcards