Hästlängtan

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Marianne - 21 mars 2011 13:05

Alltså igår sa jag till Åsa när vi var ute på ridtur "Melltorp runt", jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så irriterad på något som jag är på den här snön!! Fortfarande var det snö och is och halt på sina ställen och jag väääägrar sätta på brodd nu! Men visst är våren här, det skall ju vara lite si och så i mars och nu är det bara is kvar i ca 1/4 del av paddocken. Och alldeles snart är det april. Romera går runt med magen i vädret, rundare och rundare för varje dag. Runt 7 maj är det dags...film på hingsten på Saras blogg i dag, kolla http://pepinopre.bloggplatsen.se/ , han är tjusig tycker jag. Tänk att det redan snart gått ett år sen "fölen" kom, de är inte längre föl utan två självständiga damer som läängtar efter att kunna sträcka ut på ängarna till sommaren =)

Här är lilla Belladonna bara en dag gammal!

Och här Pimpinella, alldeles "färsk"!

    

Velevanten och jag har börjat vår jakt på "Level 3" igen, tycker jag gör inget annat än "sätter igång", men nu går det ändå riktigt bra peppar peppar. Var iväg hos Maria igen förra veckan med Belladonna och Bellis och det gick ju alldeles jättebra, Belladonna är en kaxig liten en, skulle bära iväg med det mesta hon hittade som t ex dynorna till trädgårdstolarna, nyfiken och glad och kände igen sig på en gång och verkar enbart njuta av utflykten.


En del tråkiga förändringar är på gång, Matteus skall flytta  . Han har väl bott här sisådär 8-9 år nu så det lär ju bli extra tomt! Men jag har  delvis mig själv att skylla, har bestämt mig för att inte längre erbjuda helinackordering utan enbart inackordering där man själv får mocka osv. Åsa har tappert åkt lång väg hit, vi har haft mkt kul ihop men hon och Matteus är säkert redo för nya äventyr och nya marker att utforska!

Matteus en härlig sommardag...  


Den 9 april däremot har jag bestämt mig för att besöka hönsbytardag och skaffa hönor till Gustav Adolf som just nu gör sitt bästa för att vara tupp i stallet. Min lilla bruna bedårande höna som hade ett ägg som fastna gick ju tyvärr bort för en tid sen. 


Har också äntligen bestämt mig, Bellis får bli kvar här! Hon är ju så skön den hästen och jag skulle så gärna ta mer föl av henne, vi får väl se... kan också tänka mig att "låna ut hennes mage" under förutsättningar att hon bor här om nu någon är intresserad av att ta ett föl med valfri hingst från ett jättetrevligt halvblodssto... 

Ovido - Quiz & Flashcards