Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

GOD JUUL!

Av Marianne - 22 december 2010 11:33

Efter många dagars tysthet på den här bloggen har julen redan hunnit hit. Vi skall ha julen här hemma i år och nu stundar de sista förberedelserna. Många små saker att tänka på blir det och inte gör smällkalla vintern det enklare med vatten som fryser och häastar som är extra hungriga, som vanligt blir tiden alldeles för knapp - varför är det alltid så?


Nu vill jag iallfall önska alla en riktigt härlig jul med följande bildsvit!

Madde och Gunilla skulle klä ut Rednex för att ta julkort och då blev det som så att vi inte kunde låta bli att testa utstyrseln på lilla söta Pimpinella...

Vilket var något generande....

Och mamma Romera undrade, är det verkligen du därunder???

Ja, såhär ser man ut, typ som en ren eller tomte eller vadå!!?? Och bjällror som klingar på näsan - mycket skall man härda ut med bara för att man råkar vara söt och snäll =/

  Jag försöker dra, kanske grejerna faller av!

Vad händer nu då, matte kommer dragandes med "Julabocken" Folke. Och han spanar in mina pinsamma horn...     

Nä nu går skam på torra land! Här är det jag som är bock, det här får vi allt slåss om, kom igen visa vad hornen går för nudå!

Men det är inga rikitga, hav förbarmande...

Låt oss vara vänner som vanligt, det är ju faktiskt snart Jul!

Och hur söt man än är avslöjar blicken att det bor en och annan tanke under ytan!

      

GOOOOD JUUUL!                 

 
 
sara

sara

23 december 2010 10:35

Gud vad söt hon är! Vilka underbara bilder på Pimpi & geten! God jul på er alla!
Kram Sara

ps, du får gärna maila någon av bilderna till mej om jag får lägga dem på min blogg!

http://www.pepinopre.com

Marianne

23 december 2010 22:53

God Jul på er med! Klart jag mailar några bilder!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Ovido - Quiz & Flashcards