Hästlängtan

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Marianne - 1 november 2010 14:42

och nu var sadelclinicen över...lite tråkigt faktiskt, fick mersmak på att krypa in i värmen, tända en massa ljus, träffa trevligt folk och prata intressanta ämnen som nu då sadlar!! Fantastiskt att allt ändå är en vetenskap i sig, vi fick höra massa aspekter från ämnet sadlar, vilket i mitt fall gör mig både mer säker på mitt mål och mer osäker inför mitt val. Jag har förstås planer på att reda ut mitt sadelbehov framöver när det är dags för inridning av Belladonna. Ja jag veeet det är ett tag kvar, ett bra tag, men tiden går fort och jag är lite velig med hur jag egentligen vill rida, vad jag verkligen vill satsa på och nuförtiden finns så mkt fina och spännande sadlar... det blir nog till att spara för jag tror mig behöva minst två!!! En för de allra bästa förutsättningar för dressyr och högre skolor och en när det är dags för att ha kul och rida på tur... dessutom är intentionen att få en vansinnigt mångfasetterad häst denna gång, så jag är även sugen på att köra in damen och kunna ta med en eller annan icke hästvan vän på en körtur i framtiden. Och jag som inte äger en enda "körpryl"... Det känns bra att var ute i god tid, hinna se sig om, testa lite olika grejer, kanske finna ett fynd på blocket eller så  


Ja, sadelclinicen gav alltså inspiration, här några bilder, läs mer på www.hastlangtan.se..

     

Nu måndag igen och dimman ligger tät här, varit ute och jobbat en del och har lite "datatid" innan det är dags att hämta Lukas, mitt lilla "oväsen". Ås blir det full fart i huset igen. Och tiden envisas de med att ändra så nu lär det ju vara becksvart här lagom tills man har tid att rida, blir paddocken ikväll och så lite mys med fölisar i stallet. Belladonna har blivit så stor, en riktig liten häst och så naggande god att man vill äta opp henne. Pimpinella däremot är mer som en ljuvlig pralin som är för fin att förtäras! En sak däremot...fri tillgång på hö i hagen...innebär här att Bellis äter och äter och ...alltså jag tycker inte det funkar, hon behöver då rakt inte äta mer   . Dags att ta henne ur hagen, avvänjning?!

Ovido - Quiz & Flashcards