Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Hest!

Av Marianne - 8 oktober 2010 12:28

Puh, all min inspiration känns som bortblåst. Just nu verkar all energi gå åt till att hosta! Förbannade förkylning, man har som vadd i huvudet och hostar och hostar och hes som en kaja, nu får det faktiskt vara nog! Det är så tråååkigt att inte känna sig bra, att inte orka allt man vill! Häromdan red jag Velevanten i paddocken, inte freestyle utan samling, finesse, lite mer vanlig dressyr, det var längesen och vi kände oss nog båda som två gamla rosthögar. Men det gick såå bra på slutet och kändes så häääärligt och tanken var ju att fortsätta "få tillbaka formen"...men näe, då kommer denna hosta,    .


Köpte en säck fodermorötter. Gav fölen varsin morot...Belladonna högg förstås i av kung och fosterland, allt som går att bita i!!! Pimpinella, oj oj oj ett sånt sjå, hela livet ställdes på ända, vad gööör man med en sån, huuur gör man, nä den bits nog tillbaka...kanske om man stampar på den, nja säkrast är nog att gräva ner resterna i spånet och lossas som ingenting  . Hon är verkligen feminin och så "pimpinell" man kan bli min lilla juvel!


Så är det slut på fria grislivet! Pang, min minigris har fått strosa fritt här i några veckor och det har funkat toppen, riktigt mysigt att mötas av en gris nedanför altanen. Men på två röda sekunder, plötsligt efter år utan bökande beslutade sig Pang för att vara gris på riktigt, alldeles intill huset.

Jahapp, där rök den gräsmattan och den friheten för grisen kan jag säga, sorry Pang!  

 
 
Lena med c

Lena med c

8 oktober 2010 12:56

Då är vi ialla fall tre som hostar ikapp, du, jag och min jobbarkompis!

http://lenac-son.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

8 oktober 2010 13:00

Härliga bilder på hästar, stall och grisar! Speciellt på grisen! :)
Blir lite avundsjuk på ditt fina stall och visst vore det härligt med ridhus?
Fast än så länge skulle jag vara glad över ett riktigt stall och paddock! (bygger om huset, stallet kom tydligen i andra hand(?)
Fölisarna är så fina!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Marianne

8 oktober 2010 22:35

Tack! Ja först ville man ha egen häst, sen eget stall, sen egen paddock och nu eget ridhus och sen... Men föl är ju verkligen nåt att njuta av, din Merlin är ju fullständigt bedårande oxå!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Ovido - Quiz & Flashcards