Hästlängtan

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Marianne - 8 oktober 2010 22:36

att man med gott samvete kan sitta inne framför datorn och dricka varmt te med massor av honung i! Inte så dumt att vara förkyld ibland ändå. Resten av huset sover, men med min rethosta känns det bara idiotiskt att ens föröka sova ännu. Tänkte åkt på sadelauktion på Brogårdsloge i Tvååker imorgon men jag vete katten, borde nog bara försöka vila. Så mailade mamma om Hästmässa i Borås i helgen!!! Va! Visste jag inte nåt om, helt otroligt! Verkar ju himla kul, bl a Tobbe Larsson  står på programmet...men det blir väl inget med det heller, blir nog mest en djupdykning i honungsburken och det allra nödvändigaste som att typ mocka. I eftermiddags fick jag iallfall eldat en himla massa skräp från stallet. det var så härligt väder, så det var ju ändå skönt att pilla med nåt, en rejäl brasa känns alltid renande på nåt sätt!


Några bilder på min ögonsten, Velevanten, med nytt täcke. Han har blivit så frusen av sig de sista åren, så nu blir det täcke på redan i tidiga hösten.

     


han kommer förstås gärna fram, mkt nöjd med att bli fotograferad...

för annars är det ju bara föl som fotas nuförtiden och vad har dom som inte jag?!!        

Bara lite mer action       

Av Marianne - 8 oktober 2010 12:28

Puh, all min inspiration känns som bortblåst. Just nu verkar all energi gå åt till att hosta! Förbannade förkylning, man har som vadd i huvudet och hostar och hostar och hes som en kaja, nu får det faktiskt vara nog! Det är så tråååkigt att inte känna sig bra, att inte orka allt man vill! Häromdan red jag Velevanten i paddocken, inte freestyle utan samling, finesse, lite mer vanlig dressyr, det var längesen och vi kände oss nog båda som två gamla rosthögar. Men det gick såå bra på slutet och kändes så häääärligt och tanken var ju att fortsätta "få tillbaka formen"...men näe, då kommer denna hosta,    .


Köpte en säck fodermorötter. Gav fölen varsin morot...Belladonna högg förstås i av kung och fosterland, allt som går att bita i!!! Pimpinella, oj oj oj ett sånt sjå, hela livet ställdes på ända, vad gööör man med en sån, huuur gör man, nä den bits nog tillbaka...kanske om man stampar på den, nja säkrast är nog att gräva ner resterna i spånet och lossas som ingenting  . Hon är verkligen feminin och så "pimpinell" man kan bli min lilla juvel!


Så är det slut på fria grislivet! Pang, min minigris har fått strosa fritt här i några veckor och det har funkat toppen, riktigt mysigt att mötas av en gris nedanför altanen. Men på två röda sekunder, plötsligt efter år utan bökande beslutade sig Pang för att vara gris på riktigt, alldeles intill huset.

Jahapp, där rök den gräsmattan och den friheten för grisen kan jag säga, sorry Pang!  

Ovido - Quiz & Flashcards