Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Äntligen lite sol!

Av Marianne - 21 september 2010 16:06

   Efter förra veckans eländiga regnskurar blev mina hagar i ett nafs upptrampade och leriga. Fölen hade då aldrig sett nåt liknande, de var tvungna att hoppa över geggan vid grinden för att senare under dagen nogrannt undersöka det hela ungefär som småbarn, göra runt med benen, gegga ner hela mulen och smaka och skvätta. Härligt med hästar, de är så renliga och fina... Idag vart det så äntligen lite sol igen. Släppte tjejgänget i paddocken så de kunde röra sig lite obehindrat. Och vad fanns där om inte en stor vattenpöl!! Oerhört intressant tydligen! Speciellt Pimpinella föreföll plötsligt mer vara av karaktären sjöhäst, medan Belladonna ju inte är så särkilt glad i att bli våt, trippade mest vid sidan för att senare ge sig i kast med allt som finns inom räckhåll att bita i, lyfta, sparka på och det var ett stackars cavalleti- hinder, ett par dunkar och en presenning. Hon är en riktig marodör... Under tiden byggde jag vidare på min gethage...funderar på om inte en mkt bred vallgrav runt om vore det bästa för de små getdamerna verkar bli som möss och nånstans hela tiden klämma sig ut. Nu har de intagit hela gården, ligger och solar på altanen, står och sitter på bänken utanför stallet, klättrar upp på balkongen på ladans gavel och beskådar utsikten. De gör inte så mkt, är mest charmigt men ändå..en hage var ju planen. Här lite bilder från idag!

  Vattenpölen...  

Pimpinella kunde inte slita sig!

Belladonna ääälskar prylar.  


  Visst är hon söt, lilla Pimpinella

Tjolahopp solen skiner!



Getflickor försöker flytta in i huset  .      

Pang, min tjocka goa gris njuter av allt gräs man kan stoppa i sig och bli ännu mer rund!   Vallackarna mest intresserade av mat de med!

Systrar grälade över leksaker, det är min dunk - nä MIN!



Stallet by night för några kvällar sen, Matteus och Belladonna delar fönster !              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Skapa flashcards