Hästlängtan

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Marianne - 16 september 2010 22:10

Idag blev det en sån där fullspäckad dag och ännu är den inte över... Morgonen började förstås med bakslag vid lämning av sonen på dagis. Redan hemma talade han bestämt om att han inte vill idag! Men jag skall jobba, säger jag, och pappa jobbar och inte kan du vara ensam hemma... Med sådana där hemskt bedjande, tårdrypande ögon och darr på läppen säger han -men snälla mamma, jag kan vänta i bilen medan du jobbar. Suck, det tog förstås alldeles för lång tid att lämna honom, gråt och tandagnissel  och super stress hem igen för att släppa ut hästar, ge hö, rasta hunden , äta frukost och komma iväg. Förmiddagen gick åt till behandlingar och vid lunch skulle Tina och jag hålla liten miniföreläsning på biblioteket i Kungsbacka. Han precis dit, med andan i halsen och lagom oförberedd lyckades vi väl trots allt bra, även om antalet åhörare var något knapert...vi var inbjudan av Vuxenskolan och vi var tydligen inte de första med få åhörare, men men. Därefter bar det av vidare med diverse ärende, leverans av mineraler, ytterligare behandling och stress hem. Mocka, mocka, mocka, hann nästan. Kolla mail, svara på mail, ringa samtal. Kasta i sig macka, rasta hunden, kolla posten. Byta om för att åka till tandläkaren - blä! Stress därifrån för att hinna handla, vi har inte haft mjölk sen i tisdags...och sen hem i hundra knyck. Hemma 19.30, packa upp varor, springa ut och ta in hästar, springa in för att natta Lukas då det var Magnus tur att ge sig ut för att lasta maskiner och köra dem till nya jobb...mitt i natten typ, han är väl inte hemma än på ett tag. Naturligtvis, som alltid de dagar det är fullt upp för mig så börjar råttorna dansa på bordet. Nu vart det Belladonna som lugnt och fint strosade runt utanför hagen   och tydligen hade varit på vift tidigare i eftermiddags med då Åsa kom till stallet! Allmän villervalla förstås när de skulle tas in, föl och ston åt alla håll och min lille foxterrier i värsta extas över uppgiften att valla in dem...eller ut dem.. eller vart som helst bara man får skälla!!! Usch jag vill INTE att Belladonna skall bli en rymmarhäst. Verkar som om alla mina gynnare har den läggningen. Velevanten har hittills tagit sig ur varenda hage han varit i i hela sitt liv...Fox terrriern har en favoritgranne att hälsa på när andan faller på..., de nya getterna har naturligtvis fått smak på friheten, tar sig ut och strosar runt här lite hur som helst...osv osv. Så inte Belladonna med, jag har varit så nöjd att fölen respekterat staketen...men såklart idag var jag inte hemma, på tok för upptagen och det är som om alla känner på sig det. Nu återstår kvällsfodring, kvällsmacka och sängen  

Ovido - Quiz & Flashcards