Hästlängtan

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Marianne - 13 september 2010 12:10

Var ute på shoppingtur igår och det är inte ofta vi kommer iväg på sådana turer..till Jula! Och jag investereda för hela 39 kr ett par fantastiskt läckra arbetshandskar. Förgyller den dagliga mockningen avsevärt, kolla vad tjusiga, är extra nöjd med detaljerna på pekfinger och tumme    

För övrigt var det rördetaljer till vår handdukstork, som väntat på att bli ordentligt upphängd i ca 2,5 år, som vi skulle handla. Och nu är även den på plats inför höstens alla blöta kläder! 

Håller på att introducera egan boxar till mina små fröknar. Belladonna tar som vanligt allt med ro och tillförsikt medans Pimpinella blir lite ängslig av att var från mamma, hon är ju också lite yngre. Men jag vill att de skall kunna börja få äta lite mer själva...läser på om råd och rön kring utfodring av föl och som vanligt råder delade meningar...någon som har några ideér?! De ser så små ut i egen box, Pimpinella når precis över kanten på dörren, Belladonna är mkt nöjd över sin fönsterhalva brevid Matteus!

Pimpinella!

  Belladonna testar egen krubba.

Och eget fönster!


Skickat in hö på analys samt träckprov idag, mkt nu i hösttider. Annars ganska fullbokat faktiskt, hästar att behandla och beställningar att skicka. I torsdags hamnade var jag på Stall Haväng, helt ovetandes om att det var dit jag skulle, för att behandla ett par hästar! Det ena stoet hade ett föl vid sidan efter Teddy, hon var jätteläcker med ett blått öga!! Världen är allt bra liten, tycker det är Teddyföl mest överallt plötsligt! Och alla är de lika men ändå så olika.   

Ovido - Quiz & Flashcards