Hästlängtan

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Marianne - 2 september 2010 11:52

Här i stallet är det nu således bestämt. Hösten har kommit! Igårkväll tog vi in alla hästarna för övernattning under tak på torr bädd med hö och lite annat gott att äta. Verkade vara uppskattat. Nätterna har nog ändå börjat bli lite kyliga och hästarna har legat och vilat som galningar först när solen värmt bort fukten ur gräset. Gräset är väl inte heller den bästa av näringskälla längre, åtminstone Velevanten tappar lätt och blir lite trött och däven så nu blir här ordning på torpet igen! Bloggar i väntan på Kjell, hovlagaren då Bellis förmodligen lyckats få tillbaka den där förbaskade hovbölden. Haltade plötsligt igår, samma ben, samma hov. Gjorde rent igårkväll och lade jodopaxomslag så idag var hon mkt bättre, men vore nog bra att få upp ingångshålet ordentligt så det inte ligger nån skit och växer till sig därinne! Jag som hade tänkt mig en härlig promenad med Bellis och Belladonna i eftermiddag i det fantastiska höstvädret, det går inte att planera allt för noga med hästar.

Min farfar sa en gång till mig " Det finns bara två saker du kan vara riktigt säker på. Det ena är att det aldrig blir som du har tänkt dig! Det andra är att du en vacker dag kommer att dö!" Och faktiskt, vad många gånger jag har tänkt på detta och insett att det är nog faktiskt helt sant! Speciell var han min farfar och min farmor med. Jag saknar denm ibland de gamla med all sin erfarenhet och sitt lugn inför livet på nåt sätt!  

Ovido - Quiz & Flashcards