Hästlängtan

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Marianne - 14 juli 2010 20:34

Sent igårkväll fann jag Bellis i princip blockhalt!! Fick nästan bära in henne från hagen, mindre kul. Misstänkte genast hovböld men man vet ju aldrig. Förbaskade flugor har ju gjort att alla hästarna rusat i hagen i ren hysteri, ändå har jag haft inne dem under dagarna. Så kom han då min hjälte för dagen Yuri, hovslagaren och fann bölden och lade stort bandage så nu blir det till att vara inne ett par dagar annars trampas ju de där bandagen bort i ett nafs. Suck, mocka och fodra och jag som skulle högtryckstvätta hela stallet..får väl se hur det blir med det. Mamma var här, vi hade lite utav fotodag så hon fick förevigat denna händelse.       

Sen åkte vi och badade! Lika bra att fly fältet en stund. Jag är sååå innerligt satans trött på förbaskade flygfän som bara skapar merjobb och bekymmer. Alltså i år har det varit värre än jag någonsinn upplevt. Emigrera?! Är gräset grönare nån annan stans???

Ovido - Quiz & Flashcards