Hästlängtan

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Marianne - 29 juni 2010 11:14

Nu är Romera med sitt underbara föl Pimpinella hemma igen  .

Sara som driver Stuteri Pepino PRE smsade att hon var dräktig, jippiii, vad glad man kan bli. Så vi kastade oss i bilen Lukas o jag och for ner för att hämta dem, mina söta små tjejer! Vi var hemma igen vid sjutiden, allt gick väldigt fint, hästar och barn var lugna och trevliga hela den långa resan. Pimpinella kände nog allt igen sig härhemma och tassade fint ut på ängen i den vackra sommarkvällen. Romera beskyddade henne återigen från den mkt glada storasyrran som genast ville leka! Idag är allt som vanligt igen, bara mkt mer flugor grrr...

     

Såhär stod de i transporten när vi kom fram!

I´m back    


Romera är alltså dräktig med Raconado-MAC, se hingsten på www.pepinopre.com, han är så vacker och gör omedelbart ett kraftigt intryck då man möter honom. Jag tycker det vilar nån slags självklar majestätisk aura kring honom, en blandning av lugn och harmoni med kraftfullhet och självsäkerhet. Mmm.. ska bli spännande att följa hans utveckling, han är bara tre år än sålänge...


Både Pimpinella och Belladonna är ju efter Tendencioso IV, en annan av Saras hingstar. Jag kan inte annat än varmt rekommendera Sara och Pepino PRE, de har varit hemskt hjälpsamma och supertrevliga!!!


Annars är det som vanligt, allt kör ihop sig på en nedaste gång. Nu är det hö som skall in, bara att släppa allt och vara glad om man får hjälp att pallra upp balar. Jag kör med vanligt gammalt hederligt hö jag. Anser än så länge att det är det bästa för de flesta hästar. Det känns skönt när balarna ligger på plats och man vet att man har mat för vintern!


I söndags fick jag och  Velevanten gediget besök av Mariette och hennes två döttrar. Mariette är kvinnan att skylla för i stort sett hela mitt liv då det var hon som födde upp min Velevante som fick mig att välja hästar för hela slanten  

Det var verkligen jättekul att träffas igen efter så många år och Velevanten var sig lik tyckte Mariette! Måste vara kul att få se sin uppfödning efter så många år kan jag tänka nu när jag själv har små föl som man redan undrar vad det skall bli av dem. Till råga på allt har Mariette en gris som är bror till min Pang, alltså världen är ju liten. Tyvärr missade de att träffa hans mamma som ju var min lilla Piggelina, men en något sorgslagen syster fanns ju här. Jo hon är allt lite däven Pang, det märks nu...hoppas det går över.


Ikväll blir det höintag och födelsedagskalas, min far fyller år. Det gör en massa andra just nu med...så nu är det slut på lugnet igen, sommaren skenar iväg!!

Skapa flashcards