Hästlängtan

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Marianne - 7 juni 2010 20:44

Idag har jag varit trött efter gårdagens färd ner till Skåne med Romera och Pimpinella. De är nu inkvarterade på Stuteri Pepino PRE för ombetäckning. Alltid lika trevlikt att komma till Pepino PRE! Denna gång är det "Trazzel" som förväntas bli fadern. Allt gick väldigt bra måste jag säga. De stod som ljus på vägen ner och inte minsta tumult när de fick komma ut i hagen med Saras egna två ston och ytterligare ett sto, alla med "Teddy-föl" vid sidan. Det var riktigt kul att få se fler föl efter Tendencioso ihop med Pimpinella. De är lika på många sätt men ändå olika. Annelie, som var med och hjälpte till, och jag fick en liten rundvandring och visning av hästarna och hingstarna. Solen sken och det var allmänt härligt att vara på hästutflykt! Tog lite bilder...

Här klappar Sara om den otroligt majestätiska och lugna harmoniska hingsten Razonado-Mac, alis Trazzel.  Och Här tre 2-åriga huliganer som fick påfyllning av vatten när vi ändå var där! Charmiga!!   Och Saras två egna föl efter Teddy, Optima och Primera.


Tack Annelie för en jättetrevlig dag!! Och tack Sara för att du ägnade oss tid!


När vi kom hem vart det så toomt i hagen. Stackars Belladonna saknade syrran.  Idag beslöt jag mig för att släppa ihop dem med vallackarna....Jodå det gick bra, men jag var rädd en stund. Jisses vad de var elaka de tre herrarna. Galopperade efter den lilla med strukna öron blottade tänder och såg ut som de verkligen ville döda. Aldrig sett Velevanten sån :-( Bellis är inte att leka med dock, hon tog till hårdhandskarna och jag började snarare oroa mig för om en eller annan vallack skulle kunna bli ihjälsparkad! Men det varade inte så lång stund. Matteus gav upp fort sen talade Velevanten om för Rednex att han inte får hälsa och sen tog sig Velevanten an den lilla nya familjen och allt vart lugn och ro. Nu hoppas jag bara Romera blir dräktig på stört så jag kan hämta hem henne illa kvickt ;-) 

Ovido - Quiz & Flashcards