Hästlängtan

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Marianne - 3 juni 2010 13:22

Oj oj oj vad tiden går. Nu är det redan juni och faktiskt sommar. Fortfarande rätt hektiskt men hästarna har iallafall fått sommarbeteshagar, gödselstacken är utkörd och tom med gräsmattan är klippt! Ogräset i min stora perennrabbat är dock överväldigande frodigt...

  


Kursen i Tvååker (för redan två veckor sen!!) gick riktigt bra tycker jag. Missade förstås som vanligt att ta lite bilder... Vi hade otroligt tur med vädret, bara solsken, varmt och gott och mkt motiverade deltagare!! Maja,som har stället hade två fantastisa ankor som jag genast föll för, såna bara måste jag ha i vår damm nån gång i framtiden.


Här hemma är det kurs för mig lite om vartannat. Velevanten hade fått en hovböld stackarn, då kan man ju nästan inte gååå, så vi har stått still och inväntar nu hovslagaren för att få på skon igen. Fölungarna däremot, på dem är det full fart. Belladonna testar rejält hur mkt man kan flytta på folk och tugga på saker. Hon är riktigt framfusig och busig, självsäker och inte särskilt beroende av sin mamma. Bellis bara tittar på mig och suckar. Men imorse tog vi en liten ridtur jag och Lukas barbacka på Bellis och hoppades att Belladonna skulle följa med. Det gjorde hon. När världen blir stor är det ändå bäst att hålla i mamma!! Naturligtvis träffade vi på de odrägliga älgarna som häckar här. Lite nervöst men det gick strålande!! Och ack så härligt när det är precis lagom varmt, lagom med flugor och så vackert i naturen, usch vad man är lyckligt lottad!!

  



Pimpinella har fått hjälp med sina små ben. Kjell Reimertz har varit här två gånger då hon var litex-bent fram. Sista gången, i måndags lade ha lite plast på insidan av vänster fram och ta-daa nästan som ett mirakel! Bara efter några steg slutade hon vinkla ut benet som hon gjort tidigare, det har blivit sååå mkt bättre!! Sen galopperade hon som en j-kla maniac på kvällen, öronen bak och frambenen upp över huvudet och fram, järnet ner i backen , så bakbenen och skjuta ifrån och vroom hon lekte raket kanske! Jaha, det var den plasten tänkte jag, fick iallfall sitta  typ 4 timmar, men nädå den satt minsann kvar och gör ännu!

Skapa flashcards