Hästlängtan

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Våren en hektisk tid!

Av Marianne - 17 maj 2010 14:42

Oj oj oj vad tiden går, man hinner ju bara hälften av allt!! Det har redan gått nästan en vecka sen fölunge två beslöt sig att komma till världen mitt på blanka eftermiddagen på det absolut smutsigaste stället i hela hagen! Tina var  på plats då vi hade möte / planeringsdag just då. Denna gången var det lite mer tumultartat med galopperande hagkompisar mitt iallt, rullning i leran och staket ivägen men på det hela taget gick allt riktigt bra! Och en sån pärla till fölunge, hon har genast blivit allas favorit verkar det som, sååå bildskön som hon är med sin stjärn och sina vita strumpor. Jag var helt inställd på en skimmel, totalt oförberedd på att även hon förmodligen blir svart...så nu står jag här med skägget i brevlådan och vete tusan vilken jag skall behålla!!!

  


Näe, jag har inte tiiid med två unghästar, MÅSTE sälja en!!

  


I helgen planterade vi skog hela familjen, just när det ösregnade naturligtvis så det återstår ett antal tusen plantor, hrm...jag tycker det är ungefär lika kul att plantera granar som Magnus tycker det är att mocka. Man har olika intressen här i livet helt klart men Lukas och Valle sken som solar i regnet blöta och glada i hågen, leriga och smutsiga vältrade de sig i mossan och belöningen blev en rejäl sovmorgon dan därpå =)


Nu är nästa vecka redan här, fullt upp med att planera helgens NH-kurs, bygga sommarhagar och imorgon kommer Christer Korpe för att "borsta tänderna" på Matteus. Sen blir det kanske hovslagar besök för eventuell korrigering av små fölben.

 
 
Lussan97

Lussan97

17 maj 2010 18:56

Jag håller med dig, tiden går väldigt fort just nu! Jag menar det är ju bara 4 veckor kvar tills sommar lovet! Sedan så vill jag bara säga att du har en fin blogg och en häftig över rebrik! Hur får man en sådan? Men det skulle vara roligt om du hade en omröstning på bloggen ( ;
lussan97!

http://lussan97

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 1 september 2017 12:34

Här kommer sista inlägget och här är länken till nästa kapitel, nästa blogg. https://www.joneklint.com/blog/ Jag är djupt rörd över att så många kände med mig i det förra inlägget. Det var inte meningen att få många av er i tårar men det var makalö...

Av Marianne - 23 augusti 2017 13:43

Jag har bokat en tid.   En absurd, ofattbar och fasansfull tid.   Men jag har gjort det och jag kämpar emellanåt för att hålla näsan ovanför ytan. Stundtals känns det som om allt snart är över, en livstid är förbi och jag kan lika gärna drun...

Av Marianne - 1 oktober 2015 12:46

Minst sagt evigheter sen det bloggades här! Trots att det finns så mycket att skriva om hela tiden. Kanske just därför, livet går i ett.   Men jag är på sätt och vis tillbaka på ruta ett. Till min oerhörda glädje, äntligen!!! Redan långt innan ...

Av Marianne - 16 september 2014 11:31


Trots djupa funderingar kring verksamheten och livet i allmänhet så står ju inte tiden still för det. Nä, nästan tvärtom. Saker och ting bara sker. Vi har t ex fått en ny bisyssla "på halsen" här på gården. Bara sådär. Visst vi hade pratat en del jag...

Av Marianne - 15 september 2014 10:06

Det verkar som förändringarnas vindar blåser både i stort och smått.   Efter gårdagens val tror jag att det enda rätta är att se till att hålla hårt i hatten och agera som en ek, dvs stå stadigt och stabilt i ytterligare några hundra år trots vin...

Skapa flashcards